Médiá strachu

Strach je najlepší biznis. Médiá, rovnako ako poisťovne, sa vyžívajú v strašení ľudí. Neveríte? Zapnite si večer televíziu a pozrite si správy – katastrofy, nehody, znásilnenia, nepokoje. Ak sa bojíte, ste ľahšie ovládateľný a je veľmi vysoká pravdepodobnosť, že si správy pozriete opäť, aby ste si boli istí, či sa máte ďalej báť, alebo či sa cez noc svet nepremenil na krajšie miesto na život. Je to rovnako ako dávka drogy pre narkomana – po určitom čase sa už potrebujete pravidelne presviedčať o tom, ako je vo svete (aj doma) všetko zlé, ako sa vraždí a znásilňuje na každom kroku, ako ekonomika ide ku dnu, no a na záver to treba ešte priklincovať dôležitou informáciou dňa, že Demi Moore sa rozvádza (lebo to je informácia, ktorá vaše životy najbližší rok ovplyvní asi úplne najviac).

Správy som prestal pozerať asi pred piatimi rokmi. Nemám pocit, že by som o niečo prišiel. Problém je v tom, že som ich nahradil inou drogou – spravodajstvom z internetu. Že som ich nechal, aby sa dostali do mojej hlavy, som si uvedomil pred chvíľou, keď som sa zobudil. Keď som v duchu rátal, aká inflácia musí byť, keď sa ceny nafty vyšplhajú najprv na 2,5 € a v priebehu pol roka na 25 € za liter. Keď sa mi snívalo, že nielen, že vypukla potravinová a finančná kríza (nedostatok potravy, „run“ na banky, hyperinflácia ako vo Weimarskej republike), ale že nebolo vody, vďaka dlhotrvajúcemu suchu.

Asi je najvyšší čas, aby som prestal čítať aj spravodajstvo na internete. Síce nebudem vedieť čo to znamená, keď Feši zavolá Vande, ale hádam to môj život v žiadnom smere neochudobní.

This entry was posted in Komentáre. Bookmark the permalink.

Pridaj komentár

