Slovensko a my (po voľbách 2012)

Po prvých chvíľach prekvapenia, šoku, nutkaní na zvracanie, keď sme sa vyblbli na Facebooku a diskusných fórach, kde sme sa povyhrážali emigráciou a neviem ešte čím všetkým, je najvyšší čas začať uvažovať s chladnou hlavou. Všetkým, ktorí nemusia klamárov, zlodejov a neúspešných právnikov je jasné, že nás čakajú minimálne 4 roky “blbej nálady”, vlády “mrzkej lúzy”, nárast korupcie a rozkrádanie v priamom prenose.

Čo teda s tým? Krásne to dnes vyjadril na svojej facebookovej stránke Daniel Hevier:

„Slovensko naše, krajina moja. Toľkokrát si bolo oklamané, a toľkokrát si oklamalo ty svojich ľudí. Toľkokrát si bolo okradnuté a vydrancované, a toľkokrát si sa k drancovateľom pridalo aj ty. Toľkokrát si si nemohlo vyvoliť, a toľkokrát si si vyvolilo zle. Ale ja neverím vo vonkajšie, predelové zmeny. Tie najozajstnejšie zmeny sa dejú neviditeľne, pomaly, znútra, ako zmena v hĺbke stromu. Som čoraz viacej presvedčený, že nemáme nárok na pohodlný život. Chceme, môžeme, ba máme nárok byť šťastnými, skôr je to však vnútorný pokoj čistého svedomia a zmysluplného konania. Ale nikto nám nedáva záruku pohodlného, zabezpečeného životíka. Celý život som žil v reholi práce a slobody, nikdy som neveril štátu, aj keď chcem všetky svoje sily odovzdať svojmu národu, svojim ľuďom. Prečo by som mal posledných pár rokov svojho života očakávať luxus a pohodlie? Vždy som žil v rámcoch, ktoré mi určili a vyvolili iní, a vonkoncom sa ma to nemohlo dotknúť, pretože moju vnútornú voľnosť mi nemôže nikto vziať, ak sa jej nevzdám sám. Nič sa nemení. Všetko je dobre tak, ako je, aj keď je to zlé. Ale prekonávať zlo každodenným konaním dobra – môže byť lepšie vymyslený zmysel života?“

Ja len dodávam: Konajte dobro vo svojom okolí, nespoliehajte sa na štát a zachovajte si svoju vnútornú slobodu a integritu. A celá tá banda zlodejská vám môže byť ukradnutá.

Veď na každú sviňu sa niekde varí voda.

This entry was posted in Komentáre. Bookmark the permalink.

Pridaj komentár

